Istotą metody job shadowing jest poznawanie pracy na danym stanowisku poprzez obserwację pracy innego pracownika. Job shadowing pełni istotną funkcję w rozwoju kompetencji pracowników, pomaga obu stronom uczyć się i wymieniać pomysłami. Pomaga w nawiązywaniu kontaktów, eksplorowaniu możliwości, udzielaniu/otrzymywaniu informacji zwrotnych i współpracy z różnymi działami.
Job shadowing, wg „Przewodnika po programie Erasmus+ na 2018 r.”, to „krótki pobyt w organizacji partnerskiej w innym kraju w celu przejścia szkolenia polegającego na towarzyszeniu pracownikom w ich codziennej pracy w organizacji przyjmującej, a także w celu wymiany dobrych praktyk, zdobycia umiejętności i wiedzy lub stworzenia trwałych partnerstw poprzez aktywną obserwację”.
Raport z realizacji job shadowing w roku 2024
Zapraszamy do zapoznania się z raportem napisanym przez nauczycieli przedmiotów zawodowych biorących udział w job shadowing w ramach Konsorcjum Erasmus+
Raport zawiera przebieg job shadowing w Portugalii (Lizbona), Hiszpanii (Valladolid) oraz Turcji (Manavgat).
Nauczyciele reprezentowali następujące placówki szkolnictwa zawodowego: Zespół Szkół Mechanicznych w Rzeszowie, Zespół Szkół Technicznych w Łańcucie, Zespół Szkół nr 2 im. J. Kochanowskiego w Łańcucie, Zespół Szkół Drogowo-Geodezyjnych i Licealnych im. Augusta Witkowskiego w Jarosławiu, Powiatowe Centrum Kształcenia Zawodowego w Łańcucie, Zespół Szkół im. gen. Józefa Kustronia w Lubaczowie, Zespół Szkół Elektronicznych w Rzeszowie, Zespół Szkół Energetycznych w Rzeszowie.
RAPORT DO POBRANIA: Raport job shadowing